Mnogi od nas Benetton povezuju sa kvalitetnim vunenim džemperima, širokom paletom boja, savremenim dizajnom, ali Benetton je jedan od ključnih brendova koji je promenio značenje i svrhu marketinga.
Krajem 80tih i početkom 90tih Benetton je bio brend čije su kampanje uzdrmale svet. Nijedan brend do tada nije toliko otvoreno u svojim kampanjama pokazao otvoreni politički, društveni ili socijalni stav. Osnivač United Colors of Benetton Luciano Benetton i poznati italijanski fotograf Oliviero Toscani su kreativni dvojac koji su pretočili svoje lične stavove u moćne kampanje koje su skrenule pažnju javnosti na tada, a nažalost još uvek aktuelne svetske probleme kao što su AIDS, terorizam, kriminal, rasizam, ratovi.
Predstavljamo vam Benetton kampanju koja je promenila svetski javnost i smisao marketinga.
AIDS – David Kirby
Početkom 90tih, AIDS je i dalje bila misteriozna bolest za koju se verovalo da samo pogađa ljude homoseksualne orijentacije i zavisnike od narkotika i vladale su ogromne predrasude prema obolelim. Dehumanizujući odnos prema obolelima od HIV-a i AIDS-a je čak išao dotle da su mnogi doktori odbijali da pregledaju pacijente.
Jedan od obolelih je bio i američki aktivista David Kirby koji je svoje poslednje dane proveo u hospisu okružen svojoj porodicom. Slika koju vidite je nastala u poslednjim trenucima njegovog života kad ga njegov očajni otac grli. U dogovoru sa porodicom Kirby, United Colors of Benetton je ovu fotografiju uzeo za svoju vodeću i jedinu fotografiju za kampanju 1992. godine u želji da podigne svest o bolesti, posledicama i promeni dotašanji dehumanizujući odnos prema AIDS pacijentima.
Benetton je pretpeo velike osude zbog korišćenja fotografije a najglasnije su dolazile od Rimokatoličke crkve, koja ih je optužila da slika previše liči na Pietu (prim. Prev. saosećanje, samilost), odnosno momenat kada Devica Marija drži telo Isusa nakon raspeća. Benetton je odoleo svim kritikama i čvrsto zauzeo stav da pacijenti oboleli od AIDS-a zasluzuju apsolutno iste uslove lečenja kao i drugi pacijenti bez obzira na njihovu veru, naciju, seksualnu orijentaciju i način zaražavanja.
Nakon ove fotografije i kampanje brojne svetske zvezde su se uključile u svetske fondacije za pomoć boleli od AIDS i podizanje svesti o bolersti i prevenciji.